Śniadanie bez węglowodanów

ŚNIADANIE BEZ WĘGLOWODANÓW – DLA CZEGO?

 

Nie jem już od trzech miesięcy węglowodanów na śniadanie, wyrzuciłem z tego posiłku wszelkiego rodzaju płatki owsiane, ryż oraz owoce, które
dodawałem do omletów. Czym było to spowodowane? Po zjedzeniu standardowego omleta na śniadanie robiłem się zaraz senny i jedyne na co miałem ochotę to wrócić
z powrotem do łóżka. Próbowałem to przeczekać i zajmować innymi rzeczami, jednak wraz z upływem dnia czułem coraz większe zmęczenie i senność.
Szczerze mówiąc przeszkadzało mi to mocno w funkcjonowaniu w ciągu dnia.

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, to co zjesz z rana programuje produkcje neuroprzekaźników na cały dzień.
Posiłek białkowo tłuszczowy podnosi poziom dopaminy i acetylo-choliny – są to dwa najważniejsze neuroprzekaźniki wpływające na skupienie i energie.

Gdy śpisz, Twój organizm produkuje hormon wzrostu, który odpowiada miedzy innymi za spalanie tkanki tłuszczowej, budowę mięśni, regeneracje komórek oraz całego
organizmu.
Fajnie było by więc utrzymać dłużnej produkcje hormonu wzrostu prawda?
Gdy zajadasz węglowodany np. płatki owsiane, ryż czy owoce podnoszą one poziom insuliny – transportuje ona składniki odżywcze do mięśni co jest pozytywne
jednak niweluje oraz osłabia ona działanie hormonu wzrostu, czy tego chce z rana?

WIĘC CO MAM ZJEŚĆ NA ŚNIADANIE? – POSIŁEK BIAŁKOWO TŁUSZCZOWY

Białko będzie wchłaniało się powoli i stabilnie nie powodując tym samym gwałtownego wzrostu poziomu cukru.
Tłuszcze dostarczą niezbędnej energii, zawierają duże ilości kwasów omega oraz pozwolą utrzymać stabilny poziom cukru przez długi okres czasu.

3 PRZYKŁADOWE ŚNIADANIA:

A) Jajecznica z całych jajek, smażona na oleju kokosowym, podana z warzywami.

B) Odżywka białkowa z mixem orzechów

C) Omlet z białek jaj i odżywki białkowej z masłem migdałowym

Według mnie unikanie węglowodanów do śniadania jest dobrym rozwiązaniem ze względu na to, że nie robię się senny, mam więcej energii w ciągu dnia, spalam tkankę tłuszczową, mogę zjeść większą ilość kalorii w ciągu dnia nie tyjąc, wyraźnie poprawia się moje funkcjonowanie oraz myślenie.
Usunięcie węglowodanów z pierwszego posiłku również uwrażliwia nas na działanie insuliny- zmniejszamy tym samym szanse zachorowania na cukrzyce.

nazwauzytkownika

This entry has 0 replies

Comments open

Leave a reply